H&M Whittles Down Acceptable Body Types To Exactly One : Ms Magazine Blog

Snart kommer årets h&m modeller stå och frysa på en billboard nära dig. I år så har H&M tagit det här med datamanipulera bilder en nivå till – de sätter fotomodellers huvuden på helt dataskapade kroppar. Läs mer om det hela här nedan och kolla in bilderna

H&M Whittles Down Acceptable Body Types To Exactly One : Ms Magazine Blog.

 

Vi kommer kanske i framtiden att se på denna reklamfilm från Dove med en viss nostalgi om hur ”bra” det var förr.

Posted on december 7, 2011, in mediekritik and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: