När film, sagor, nyheter, journalistik, sociala medier och reklam är som bäst.

Ibland blir jag bara sååå lycklig av att få se kreativitet och berättarglädje i de kommersiella budskap som omger oss. Tyvärr händer det alltför sällan. När de till råga på allt tillför något nytt i mitt eget liv, och samtidigt utgör användbara läromedel i mitt arbetsliv är ju lyckan total.

Tidningen Guardian har gjort det igen. Deras idag klassiska reklamkampanj ”Point of View” har äntligen fått en värdig uppföljare i kategorin smart kommunikation under rubriken ”Guardian open journalism”. Denna lilla film (reklamfilm) är användbar i så många sammanhang och kommenterar så många sidor hon media och kommunikation från tidernas begynnelse  till dagens mediesituation.

Guardian open journalism: Three Little Pigs advert - video   

”Three Little Pigs advert” – video

Posted on mars 1, 2012, in bilder, Debatt, föreläsningar, Filmer, IKT, lektionstips, mediekritik, Medietips, MIL, Nyheter, Sociala medier, Tidningar, TV and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: